يكي از دغدغههاي اصلي مديران وبسايتها، جذب بازديدكننده براي وبسايتشان است. هر نوع وبسايتي كه در نظر بگيريد، با هدف افزايش مخاطب، ايجاد شده است. از يك وبسايت شخصي تا وبسايتهاي بزرگ تجاري. اگر بخواهم در يك كلمه، مهمترين دليل افزايش بازديدكننده يك وبسايت را بيان كنيم، چيزي نخواهد بود جز «محتواي وبسايت».
يك فروشگاه، شركت يا حتي سازمان براي معرفي خدمات و سرويسهاي خود به مردم و جذب آنها به خدماتش، از راههاي گوناگوني استفاده ميكند.
براي مثال يك فروشگاه شايد براي جذب خريداران بيشتر دست به حراج فصلي بزند؛ يا يك شركت براي معرفي خود در جامعه از طريق تبليغ گسترده در رسانهها، توجه مردم را به خود جلب كند؛ سايت هاي بسياري براي شروع فعاليت خود دست به اين كار زده اند و موفق هم بوده اند شاپرك در يكي از دلايل پيشرفت خود معرفي درست را عامل بزرگي مي داند. اما همين شركتها، سازمانها و فروشگاهها كمتر به فكر معرفي خود در فضاي وب و جذب مخاطبان به سوي خود از اين راه هستند. در واقع در حال حاضر مديران و صاحبان يك سايت معتقدند كه طراحي يك سايت و فعال شدن آن در فضاي مجازي پايان كار است و ميتوانند بعد از اين مراحل منتظر بازخورد گستردهاي از سوي كاربران باشند، اما به باور كارشناسان و فعالان اين حوزه، پايان كار طراحي يك سايت نيست. چرا كه بسياري از سايتهاي ايراني در حال حاضر با بودجهاي كلان طراحي شدهاند و شايد در ابتداي فعاليت، از بازديد خوبي هم از سوي كاربران مواجه بودهاند؛ اما به دليل عدم توجه به محتوا و مخاطب به مرور زمان روبه فراموشي رفتهاند.
بيتوجه به بازديدكننده
اگر نظر كوتاه به سايتهاي ايراني فعال در فضاي مجازي بيندازيد، قطعا شاهد اين موضوع خواهيد شد كه به غير از چندين سايت مطرح كه بازديدكنندگان ثابت و بالايي دارند مانند فیلیمو، ساير سايتها تقريبا به شكل يك ويترين در فضاي مجازي حضور دارند و بازديدكنندگان آنها شايد شامل مديران همان سايت باشد!
يكي از دغدغههاي اصلي مديران وبسايتها، جذب بازديدكننده براي وبسايتشان است. هر نوع وبسايتي كه در نظر بگيريد، با هدف افزايش مخاطب، ايجاد شده است. از يك وبسايت شخصي تا وبسايتهاي بزرگ تجاري. اگر بخواهم در يك كلمه، مهمترين دليل افزايش بازديدكننده يك وبسايت را بيان كنيم، چيزي نخواهد بود جز «محتواي وبسايت».
چه نوع سايتي بازديد بيشتري دارد؟
يكي از بزرگان فضاي مجازي محتواي سايت در ايران را به دو دسته سياسي و غيرسياسي (اجتماعي، اقتصادي، اطلاعرساني، تفريحي و..) تقسيم ميكند و ميگويد: «در ايران يك سايت سياسي كه از يك جريان خاصي سياسي هم پيروي ميكند از بازديدكنندگان بالايي برخوردار است، چرا كه به دليل دسترسي به يك سري منابع خاص ميتواند خبرهاي داغ و دسته اولي را منتشر كند. همين خبرها باعث ميشود طرفداران اين جريان خاص يا مخالفانش براي كسب يك خبر دسته اول به اين سايت مراجعه كنند.» وي در ادامه ميافزايد: «غير از اين سايتها كه از بازديدكنندگان بالايي برخوردار هستند، سايتهاي ديگري مثل سايتهاي اطلاعرساني ارگانهاي مهمي چون دولت، سازمان تامين اجتماعي و... نيز به دليل انتشار اخبار مورد نياز مردم، بازديدكنندگان ثابتي دارند.» يك طراحي وب سايت حرفه اي مناسب با داشتن اطلاعات در زمينه هاي مناسب مي تواند به جذب بازديد كنندگان كمك بسيار زيادي كند.
به باور اين فعال فضاي مجازي، برخي از مديران سايتها هيچگاه در برنامه طراحي سايت، مخاطب را در نظر ندارند و هميشه سعي ميكنند آن چيزي كه در ذهن دارند را پياده كنند و اگر هم كمي حرفهاي باشند، به محتوا توجه ميكنند. بايد به تجربيات مديران سايت هاي بزرگ مثل طرفداري توجه داشته باشيد. در پايان كار هم تازه به اين نتيجه ميرسند كه بايد به دنبال مخاطب يا بازديدكننده از سايتشان باشند.
افت و خيز بازديد از سايت
در حال حاضر به جز سايتهاي پربيننده و سايتهاي سازماني كه بازديدكنندگان ثابتي دارند همچون شيپور ، سايتهايي هم هستند كه در يك زمان با افزايش بازديدكنندگان و در زماني ديگر با كاهش بازديد مواجه هستند.
متخصصين در زمينه دانش seo، به وجود آمدن افتوخيز بازديدكنندگان يك سايت را به مديريت غلط يك سايت ارتباط ميدهد و ميگويند: «در ابتداي طراحي يك سايت اكثر مديران انتظار دارند آنچه در ذهن دارند را پياده كنند و بعد از پيادهسازي، وقتي سايت با مشكل مواجه ميشود، دوباره ميخواهند طراحي سايت را تغيير دهند. همين امر باعث فرار كاربران ميشود. چون با يك طراحي ثابت و محتواي استاندارد روبهرو نيستند.»
از جستوجوگرها كمك بگيريد
بر اساس آمارها، بيش از هشتاد درصد بازديدكنندگان هر وبسايت، از طريق موتورهاي جستوجو به وبسايت هدايت ميشوند. در واقع همين موتور جستوجوها هستند كه ميتوانند مراجعه كاربران به يك وبسايت را افزايش يا كاهش دهند.فعاليت بر روي بهبود نتايج سايت در جستجو هاي گوگل به سئو سايت بستگي دارد و به شما پيشنهاد مي كنيم اگر اطلاعات كافي در اين زمينه نداريد لينك بهینه سازی وب سایت را مطالعه كنيد. براساس آمارها، كاربران در جستوجوهاي خود به آن دسته از سايتهايي براي مراجعه اعتماد ميكنند كه در رده نخست تا دهم نتايج جستوجو باشند. براي رسيدن به صدر جدول جستجو ها ت رودكي به عنوان يك "SEOكار"، با بيان اينكه جذب كاربران به سايت از طريق موتور جستوجو در ايران مورد توجه قرار نميگيرد، ميگويد: «در حال حاضر ميتوان از طريق تبليغات در سايتهاي پربيننده يا ارسال ايميل باعث جذب مخاطب به يك سايت شد؛ اما شايد يكي از مؤثرترين راهها براي راهنمايي كاربر به يك سايت حضور در رتبهبنديهاي جستوجوگرها از جمله گوگل باشد. اما در ايران به اين تخصص كمتر توجه ميشود.»
آیا می دانستید علم روانشناسی همانند گلوله ایی جادویی برای افزایش نرخ تبدیل است؟!
آیا تا به حال در رابطه با شناخت فرایندهای فکری مصرف کنندگان فکر کرده ایید؟
این موضوع به این معنی است که نحوه شناساندن کالای شما به مشتریان ، باعث جلب توجه مشتریان شما شود و هر گونه اصطکاکی که ممکن است مانع خرید آن ها شود را از بین ببرد.
نکته ی مهم در رابطه با روانشناسی بازاریابی ، جهانی بودن آن است.
علی رغم تنوع جمعیت و فرهنگ های متنوع ، در پایان روز همه ما تقریبا یکسان هستیم و ذهنمان همه چیز را در یک روش مشابه و قابل پیش بینی درک می کند.
در حقیقت ، موسسسه تحقیق ژنوم ملی انسانی ، ” گزارش می کند که همه انسان ها در آرایش ژنتیکی خود 99.9 درصد مشابه هستند.”
بنا بر توضیحات بالا ، عادت ها ، گرایش ها ، ترجیحات و … از مخاطبان شما می تواند فوق العاده سودمند باشد.
پس اگر شما صفحه اصلی خود را با رعایت اصول روانشناسی ایجاد کنید ، این امر تاثیری مثبت بر نرخ تبدیل شما خواهد داشت.
در ادامه به بررسی این اصول می پردازیم:
۱. چشم انداز بصری
چشم انداز بصری به عنوان «کیفیت درک دیداری متمایز که سبب می شود برخی از اقلام در جهان از همسایگان خود برجسته تر شوند و به سرعت مورد توجه ما قرار گیرند» تعریف شده است.
به مثال زیر توجه کنید.
گرچه چند نقطه در این تصویر وجود دارد ، چشم ما به طور طبیعی به نقطه ی قرمز جذب می شود.
این اصل در عین جالب بودن بسیار ابتدایی است.
در زمانی که انسان ها به عنوان یک گونه به مراتب کمتر تکامل یافته بودند ( یعنی برای نیاکان ما ) ، نقاط قوت در محیط زیست بسیار مهم بود.
چشم انداز بصری برای شناسایی شکارچیان و برای بازی شکار بسیار مفید بود.
بدون چشم انداز بصری ، ممکن بود ما نتوانیم زنده بمانیم و به آن چه که امروز هستیم تبدیل شویم.
پس چشم انداز بصری از دیر باز برای انسان یک عامل مهم به شمار می رفته است.
( عقل مردم به چشمشونه ، این هم یک جمله عامیانه برای ملموس شدن توضیحات بالا ، که هر ایرانی حداقل یک بار ازش استفاده کرده )
اما چگونه چشم انداز بصری به طراحی صفحه اصلی مربوط می شود؟
ادامه مطلب در لینک زیر .........
هواوی به تازگی یک پتنت را در اداره مالکیت معنوی اتحایه اروپا (EUIPO) ثبت کرده است که نشان میدهد گوشی تاشو جدید هواوی احتمالا مجهز به شش دوربین و قلم لمسی خواهد بود.
هواوی در ماه فوریه سال گذشته، اولین گوشی هوشمند تاشو خود را با نام هواوی میت ایکس (Huawei Mate X) معرفی کرد. هواوی بعد از آن در ماه سپتامبر پتنت جدیدی را در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) برای یک گوشی هوشمند تاشو جدید با پشتیبانی از قلم لمسی ثبت کرد.
اکنون، این شرکت سازنده گوشیهای هوشمند چینی پتنت دیگری را در اداره مالکیت معنوی اتحایه اروپا (EUIPO) ثبت کرده است. پتنت جدید هواوی نشان میدهد که آنها قصد معرفی گوشی هوشمند تاشو دیگری را در آینده دارند که میتواند نسخه بعدی میت ایکس یعنی هواوی میت ایکس 2 (Huawei Mate X2) باشد.
پتنت جدید هواوی یک فرم فاکتور شبیه به نسل اول هواوی میت ایکس را نشان میدهد، اما تفاوتهایی نیز به چشم میخورد. نخست، گوشی تاشو جدید هواوی به سمت داخل تا میشود، در حالی که میت ایکس به سمت بیرون تا میشود. در کنار این، هواوی میت ایکس دارای چهار دوربین است، اما نسخه جدید میت ایکس در مجموع شش دوربین خواهد داشت. بر اساس این پتنت، دو دوربین در نوار کناری و چهار دوربین در بخش پشتی گوشی هوشمند تاشو جدید هواوی قرار خواهد گرفت.
نوار کناری همچنین صفحه نمایش ثانویه و قلم لمسی دستگاه را در خود جای داده است که از نظر ظاهری متفاوت از نمونهای است که در سپتامبر سال گذشته دیده بودیم.
منبع : https://www.gsmarena.com/huawei_mate_x2_design_six_cameras_stylus_patent-news-41311.php
رويداد New Bloom بازي Dota 2 ماموريتها و صندوق جديدي با نام Treasure of Unbound Majesty را در اختيار بازيكنان قرار ميدهد.
مطابقِ تازهترين اخبارِ بازي، كمپاني ولو (Valve) بهروزرساني جديدي را به مناسبتِ سال نو چيني براي بازي Dota 2 منتشر كرده است كه رويدادِ New Bloom را در دسترس قرار ميدهد. در اين رويدادِ ويژه شاهدِ يك صندوق تازه با نام Treasure of Unbound Majesty هستيم كه شاملِ ۱۲ مجموعه آيتم براي قهرمانان بازي است. همچنين «مسير جوايز» باري ديگر بازگشته است و بازيكنان ميتوانند با پيروزي در بازيها پاداشهايي را دريافت كنند. متاسفانه، رويدادِ New Bloom هيچ حالت جديدي را به بازي اضافه نميكند و از اين بابت درست مثلِ رويداد Frostivus است. مسير جوايز رويدادِ New Bloom شامل صداهاي محدود Chat Wheel، آيتمهاي مصرفي و گردونهي جوايزي است كه امكانِ دريافت كورير بسيار نادرِ Nian را براي بازيكنان فراهم ميكند. بازيكنان با پيروزي در بازيها امتياز مورد نياز براي افزايشِ سطح دريافت ميكنند و بهسادگي به سطوح بالاتر راه مييابند. اولين پيروزي هر روز ۱۲۵۰ امتياز در اختيار ميگذارد تا بازيكنان بتوانند به هدف نهايي يعني باكس Treasure of Unbound Majesty دست يابند. همچنين با پيروزي در بازيهاي نرمال و توربو به ترتيب ميتوان ۲۰۰ و ۱۰۰ امتياز بهدست آورد.
باكس Treasure of Unbound Majesty شامل ستهايي براي هيروهاي Drow Ranger ،Viغير مجاز مي باشدe ،Undying ،Storm Spirit ،Dazzle ،Kunkka ،Arc Warden ،Dark Willow و Rubick است. در اين صندوق همچنين يك ست Rare از هيروي Puck، يك ست Very Rare از هيروي Legion Commander و يك ست Extremely Rare از هيروي Templar Assassin وجود دارد. اين باكس بهعنوانِ پاداش براي كساني كه مسير جوايز را كامل ميكنند، در نظر گرفته شده است، اما با پرداختِ ۲.۴۹ دلار نيز ميتوان آن را از طريق فروشگاه Dota 2 خريداري كرد. رويدادِ New Bloom در تاريخ ۱۴ بهمن (۳ فوريه) به پايان ميرسد، اما آيتمهاي مصرفي آن را ميتوان تا تاريخ ۲۸ بهمن (۱۷ فوريه) استفاده كرد.
بهتازگی آپدیت 11.4 چپتر دوم بازی فورتنایت که در واقع اولین بهروزرسانی سال 2020 محسوب میشود، در دسترس قرار گرفته است و در جریان آن شاهد اضافه شدن Sidegrading به بازی هستیم.
تقریبا یک ماه است که چالشهای فصل اول از چپتر دوم فورتنایت به پایان رسیده است، اما اپیک گیمز (Epic Games)، سازنده و ناشر Fortnite، قصد دارد فصل بعد را از اوایل ماه فوریه (اواسط بهمن ماه) در اختیار کاربران قرار دهد. بااینحال تیم سازنده با ارائه محتویات و چالشهای مختلف، سعی کرده است که در این بازه زمانی، کاربران را سرگرم کند.
طبق جدیدترین اخبار بازی، چندی پیش آپدیت جدید بازی فورتنایت چپتر 2 در دسترس قرار گرفت که در جریان این بهروزرسانی، شاهد اضافه شدن ویژگی جدیدی به بازی هستیم. با شروع چپتر دوم فورتنایت، یک ویژگی در دسترس قرار گرفت که بازیکنان با جمعآوری متریال میتوانند ارزش سلاح خود را افزایش دهند. برای مثال میتوانید SMG سبز رنگ خودتان را به یک SMG آبیرنگ تبدیل کنید. حال در جریان بهروزرسانی 11.4 بازی Fortnite Chapter 2، شاهد اضافه شدن Sidegrading هستیم.
Sidegrading به شما اجازه میدهد که جدا از بالاتر بردن ارزش سلاح با میز ارتقای سلاح، عملکرد اسلحه خود را در دستهای که قرار دارد، تغییر دهید. برای مثال اگر یه اسالت رایفل بنفشرنگ دارید، درکنار ارتقای آن به یک اسالت رایفل طلایی، میتوانید آن را به یک اسالت رایفل سنگین (Heavy Assault Rifle) هم تبدیل کنید. در ادامه مشخص شده که این ویژگی در حال حاضر برای حالتهای غیر رقابتی فورتنایت فعال شده است و تنها سلاح اسالت رایفل، این قابلیت را در اختیار دارد.
منبع : eurogamer
ظاهرا شيائومي گوشي هاي هوشمند متعددي را در سال 2020 معرفي مي كند. به تازگي رندر شيائومي Mi 10 پرو در اختيار رسانه ها قرار گرفته است.
كمپاني شيائومي گوشي هاي هوشمند متعددي را براي سال 2020 برنامه ريزي كرده است. يكي از اين محصولات، شيائومي Mi 10 پرو بوده كه به تازگي رندر و مشخصات آن در فضاي مجازي دست به دست مي شود.
طبق افشاگري هاي جديد، گوشي Mi 10 پرو به نمايشگر اولد خميده 6.5 اينچي با رفرش ريت 90 هرتز مجهز مي شود و از حفره درون نمايشگر براي دوربين سلفي خود استفاده مي كند. سنسور اثر انگشت نيز زير نمايشگر جاسازي شده است.
محصول جديد شيائومي از جديدترين نسل پردازنده هاي كوالكام، اسنپدراگون 865 بهره مي برد. اين گوشي از رم 12 گيگابايتي برخوردار بوده و سه گزينه متفاوت براي حافظه ذخيره سازي آن وجود دارد: 128، 256 و 512 گيگابايتي. گوشي مي 10 پرو از فناوري 5G براي برقراري ارتباطات استفاده مي كند.
از لحاظ دوربين بايد گفت كه گوشي Mi 10 پرو به دوربين چهارگانه در پنل پشتي خود مجهز بوده كه شامل سنسورهاي 108 مگاپيكسلي (دوربين اصلي)، 48 مگاپيكسلي اولترا وايد، 12 مگاپيكسلي تله فوتو و 8 مگاپيكسلي تشخيص عمق مي شود. طبق رندرهاي منتشر شده، اين چهار سنسور به صورت عمودي چيده شده اند و يك فلاش LED در كنار آن ها به چشم مي خورد. متاسفانه اطلاعات خاصي درباره وضوح دوربين سلفي در دسترس نيست.
طبق گزارش هاي دريافت شده، اين شركت چيني از يك باتري 4500 ميلي آمپر ساعتي در گوشي جديد خود استفاده كرده كه از شارژ سريع سيمي 66 واتي و بي سيم 40 واتي پشتيباني مي كند. قيمت ابتدايي براي فروش نسخه 128 گيگابايتي در حدود 550 دلار برآورد شده است. نسخه هاي 256 گيگابايتي و 512 گيگابايتي نيز احتمالا با قيمت ابتدايي 590 دلار و 650 دلار در معرض فروش گذاشته خواهند شد. به نظر مي رسد كه گوشي پرچمدار Mi 10 در كنار گوشي هاي نسخه پرو و احتمالا نسخه SE در نمايشگاه MWC سال جاري در بارسلونا معرفي مي شوند.
سامسونگ اواخر تابستان امسال براي اولينبار لپتاپ گلكسي بوك اس (Galaxy Book S) را معرفي كرد و اكنون آن را به بازار عرضه ميكند.
لپتاپ Galaxy Book S از پردازنده اسنپدراگون 8cx، رم ۸ گيگابايتي، ۲۵۶ /۵۱۲ گيگابايت حافظه با قابليت ارتقا تا ۱ ترابايت، نمايشگر ۱۳/۳ اينچي با ۱۰ نقطه لمس همزمان و LTE داخلي بهره ميبرد. گلكسي بوك اس با وزن ۰.۹۶ كيلوگرمي خود، از سبكترين لپتاپهاي ويندوزي است. همچنين پردازندهي كممصرف كوالكام باعث ميشود تا لپتاپ جديد سامسونگ تا ۲۳ ساعت عمر باتري در اختيار كاربر بگذارد.
اولترابوك Galaxy Book S داراي سيستم صوتي سامسونگ با كيفيت استوديو است. اين سيستم صوتي از اسپيكرهاي ساخت شركت AKG كه اينك در مالكيت سامسونگ است بهره برده و از استاندارد صوتي دالبي اتموس پشتيباني ميكند.
اين لپتاپ حدودا ۵ ماه پيش معرفي شده بود اما هنوز براي خريد در دسترس مصرفكنندگان قرار نداشت و حتي شايعه شده كه قرار است توليد و فروش آن لغو شود. در نهايت بهتازگي گزارشي از عرضهي اين لپتاپ گلكسي بوك اس منتشر شد و اكنون فروش اين دستگاه در كرهي جنوبي آغاز شده است. اخيرا يك كاربر يوتيوب بهنام TheUnlockr اين دستگاه را از كره خريداري كرده و نظر خود را به اشتراك گذاشته است. در ادامه تجربيات منتشر شده از اين كاربر را ارائه خواهيم كرد:
- Galaxy Book S بسيار نازك و فوقالعاده سبك است.
- دكمه پاور به حسگر اثر انگشت مجهز شده كه براي ورود به سيستم بسيار مناسب است.
- اندازهي صفحهكليد مناسب است.
- نور پسزمينهي كيبرد، قابل تنظيم و قابل كنترل نيست.
- درايور تاچپد مايكروسافت خوب است.
- از هر دو درگاه USB-C ميتوان براي شارژ لپتاپ استفاده كرد.
- داراي پشتيباني از سيمكارتهاي نانو به منظور استفاده از شبكه LTE و همچنين كارت خوان micro SD است.
- عمر باتري ۱۴/۵ ساعت پخش ويدئو از يوتيوب را پشتيباني ميكند.
- لپتاپ گلكسي بوك اس عملكردي مشابه Surface Pro X دارد.
لپتاپ Galaxy Book S در دو رنگ طلايي و خاكستري در دسترس خواهد بود. اميدواريم كه سامسونگ اين دستگاه را به بازارهاي بيشتري عرضه كند. البته سامسونگ در نظر دارد تا اين لپتاپ را در ايالات متحده، كانادا، استراليا، برزيل، انگلستان، سوئد، ايتاليا، آلمان، فرانسه، دانمارك، فنلاند و نروژ بهفروش برساند.
عرضهی شیائومی می میکس آلفا بهتعویق افتاد و زمان رسمی نیز برای شروع فروش آن اعلام نشد. این گوشی قرار بود ماه گذشتهی میلادی روانهی بازار شود.
انتظار برای در دستگرفتن شیائومی می میکس آلفا را فعلا فراموش کنید. بهگفتهی Abacus، شیائومی گوشی آیندهنگرانهی خود را بهحالت تعلیق درآورده و حتی برای عرضهی آن نیز برنامهریزی نکرده است. در ابتدا قرار بود این گوشی ماه گذشتهی میلادی عرضه شود؛ اما این تأخیر باعث میشود زمان فروش آن کاملا نامشخص شود. البته شیائومی گفته است بهزودی اطلاعات بیشتری منتشر خواهد کرد.
شیائومی اولینبار می میکس آلفا را سپتامبر (شهریور) معرفی کرد. از آن زمان تاکنون، اطلاعاتی از این گوشی مانند دوربین سهگانهی دستگاه مجهز به حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و نسبت بدنه به صفحهنمایش ۱۸۰/۶ درصدی منتشر شده است. شیائومی حتی اندکی پس از معرفی می میکس آلفا، نمونهی فیزیکی این گوشی را نیز نشان داد. اکنون میدانیم قیمت گوشی خارقالعادهی شیائومی بیش از ۲،۸۰۰ دلار است.
دقیقا مشخص نیست چه عاملی باعث این تأخیر شده است؛ اما باتوجهبه فرم فیزیکی این دستگاه، هزاران دلیل برای بهتعویقانداختن عرضهی این گوشی میتوان نام برد. همهی این دلایل فقط در حد حدسوگمان هستند و تا وقتی شیائومی اطلاعات رسمی منتشر نکرده، نمیتوان نظر قطعی داد.
منبع : androidauthority
دنیای اینترنت بر روی پاشنه وبسایتها میچرخد و هر روز تجارتهای بیشتری را شاهد هستیم که به سمت آنلاین شدن پیش میروند، بهعبارت دیگر بدون داشتن یک وبسایت نمیشود در دنیای دیجیتال حرفی برای گفتن داشت. این موارد باعث شده تا نقش طراحی وبسایت اهمیت بیشتری در موفقیت یا شکست تجارتهای آنلاین داشته باشد.
وقتی صحبت از طراحی وبسایت به میان میآید منظور رعایت اصول مختلفی است که به دو گروه اصلی تجربه کاربری (UX) و رابط کابری (UI) تقسیمبندی میشوند این دو مورد هرکدام ظرافتهای خاص خود را دارند و تا دلتان بخوهد برای طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری، کتاب و مستندات آموزشی وجود دارد. اما چیزی که در این بین کمتر مورد توجه قرار میگیرد رنگهایی است که در طراحی وبسایت استفاده میکنیم.
همانگونه که اشاره کردیم وبسایت درواقع ویترین تجاری و کار شرکت شما یا مشتری که برای او وبسایت طراحی میکنید است و باید از بهترین و مناسبترین رنگها برای رنگ و لعاب بیشتر این ویترین مجازی کمک بگیرید. رنگهایی نیز هستند که ممکن است زیبایی خاصی داشته باشند اما استفاده آنها در فضای وبسایت اصلاً کار جالبی نیست و نه تنها صفحهای که طراحی کردهاید را نازیبا میکند بلکه مطالعه متنهای این صفحه نیز برای مخاطب دشوار خواهد بود. داشتن یک طراحی زیبا مانند آپارات به شما کمک می کند مخاطبان بیشتری را جذب کنید به همین منظور در ادامه قصد داریم با هم ببینیم در طراحی صفحههای وب از کدام رنگها باید برحذر باشیم. برای اینکه رنگهای صفحهای که طراحی میکنید جذابیت خود را از دست ندهند پیشنهادهایی نیز خواهیم داشت تا با استفاده کمتر از رنگهایی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم، صفحههای وبسایت شما در جذابترین حالت ممکن قرار بگیرند.
رنگهای نئون
به احتمال زیاد شما هم با ما هم عقیده هستید که رنگهای نئون جذابیت خاصی دارند و در میان سایر رنگها جلوه بیشتری پیدا میکنند، استفاده از این رنگها در طراحی سایت نیز ظاهر آن را رزق و برق بیشتری میبخشد. اما از آنجایی که این رنگها بیش از حد براق هستند چشم را اذیت میکنند و اگر از رنگهای نئون در طراحی وبسایت زیادهروی کنید خواندن مطالب برای مخاطب دشوار خواهد بود.
این رنگها روشنایی زیادی دارند و اگر در کنار رنگهای نئون از طیف رنگ روشن یا مشکی استفاده کنید، مطالعه چنین متنی چشم خواننده را خسته میکند. با این حساب پیشنهاد میکنیم اگر اصرار به استفاده از متنهایی با رنگ نئون دارید حتماً پشتزمینه این متنها را رنگی غیر از سفید یا مشکی انتخاب کنید. برای متنهای طولانی نیز بهتر است دور رنگهای نئون را خط بکشید چرا که چشم مخاطب طاقت خواندن یک متن طولانی با رنگ نئون را ندارد.
پیشنهاد میکنیم زرق و برق رنگهای نئون را تا میتوانید کاهش دهید تا این رنگها بهاصلاح ماتتر شود، تجربه نشان داده استفاده از رنگ نئون در طراحی وبسایت اشکالی ندارد به این شرط که این رنگ با سایر رنگها مانند صورتی، زرد یا سبز ترکیب شود و در قسمتهای بسیار کمی از وبسایت شاهد رنگ نئون باشیم. زیادهروی در رنگ نئون برای طراحی ، ظاهر نهایی وبسایت را از چشم میاندازد و مخاطب کمتری جذب خواهید کرد.
ترکیب رنگهای پررنگ
استفاده از رنگهای پررنگ در کنار هم در طراحی صفحههای وبسایت بیش از اندازه جلب توجه میکند و خواندن متنهایی که رنگ آنها بیش از حد پررنگ باشد نیز بسیار دشوار و خستهکننده است. چنین متنهایی مبهم بهنظر میرسند و ممکن است در تبلیغات اینترنتی یا محیطی گزینه خوبی باشند اما برای طراحی صفحهوب سایت اصلاً توصیه نمیشوند.
به این ترتیب وقتی چند رنگ پررنگ را میخواهید در طراحی خود به خدمت بگیرید پیشنهاد میکنیم ابتدا این رنگها را در کنار هم قرار دهید و وضعیت نمایش آنها را به لحاظ زیباشناختی و همچنین خوانا واضح بودن در متن امتحان کنید. انتخاب رنگ برای سایت هایی مانند ایسنا مهم ترین بخش طراحی است چرا که به هیچ دلیلی نباید کاربران خود را از دست بدهند. در میان تمام طیفهای رنگی که وجود دارد، قرار دادن رنگ قرمز و سبز در کنار هم یکی از بزرگترین اشتباهها در طراحی صفحههای وب است.
با این حساب پیشنهاد میکنیم ترجیحاً تا جایی که ممکن است از رنگهای پررنگ در کنار هم استفاده نکنید و اگر چارهای ندارید و باید حتماً این رنگها را در طراحی خود بهخدمت بگیرید بهتر است این رنگها را با رنگی دیگر که داری طیف خنثی باشد از هم تفکیک نمایید.
ترکیب رنگ روشن روی رنگ روشن
طراحان زیادی را سراغ داریم که در وبسایتها یک رنگ روشن را روی رنگ روشن دیگری قرار میدهند. این ترکیب ممکن است برای بعضی از قسمتهای یک وب سایت گزینه خوبی باشد اما در مجموع پیشنهاد میکنیم هرگز سراغ چنین ترکیبی نروید. یک متنی که با رنگ روشن روی پسزمینهای روشن قرار گرفته است به راحتی قابل خواندن نیست. رعایت این اصل در سفارش طراحی سایت خبری بسیار مهم است چون متن شما باید در نگاه اول قابل خوانش باشد و در صورت رعایت نکردن این اصول خوانندگان خود را از دست می دهید.
به این ترتیب بهتر است یک تصویر رنگارنگ را بهعنوان پس زمینه انتخاب کنید که طیف این رنگها ترجیحاً تیره باشد و متنها را با رنگ روشن روی این تصویر قرار دهید، یا اینکه یک کادر رنگی را برای متن انتخاب کنید و این کادر را روی تصویری که پسزمینه آن روشن است قرار دهید تا متنی طیف رنگ متنی که نوشتهاید با پسزمینه تفاوت داشته باشد.
استفاده از رنگهای رنگینکمان
حتماً در گشت و گذاری که در اینترنت دارید چشمتان به متنهایی افتاده که روی تصاویری با رنگهای رنگینکمان درج شدهاند. کاملاً مشخص است چنین متنهایی را نمیتوان بهراحتی مطالعه کرد. پسزمینه رنگارنگ که تعداد رنگهای زیادی دارد تأثیر رنگی که برای متن انتخاب کردهاید را از بین میبرد و ممکن است در نگاه اول چنین تصویری نظر مخاطب را جلب کند اما وقتی که کاربر در خواندن این متن با مشکل روبرو شد، این نوع رنگ ها برای سایت هایی مانند فیلیمو مناسب است چرا که محتوای متنی ندارند. با این وبسایت تعامل برقرار نمیکند و صفحهای که برای طراحی آن زحمت زیادی کشیدهاید را میبندد.
با این حساب پیشنهاد میکنیم اگر به استفاده از طیفهای مختلف رنگ در کنار هم علاقه دارید به جای اینکه این رنگها را همانند رنگینکمان در فاصلههای بسیار نزدیک در کنار هم قرار دهید، رنگها را در کادرهایی با ابعاد بزرگ کنار هم بچینید و تصویری زیبا ایجاد کنید که متن نیز در این تصویر خوانایی خوبی داشته باشد.
استفاده از رنگ تیره روی تیره
همانگونه که در خصوص رنگ روشن توضیح دادیم، طیف رنگ تیره نیز نباید روی رنگی تیره با همان طیف قرار بگیرد. در نتیجه اگر میخواهید چندین رنگ تیره را روی هم قرار دهید سعی کنید اینکار در یک کادر بزرگ انجام شود و رنگ مورد نظر شما از روشنترین طیفی که صلاح میدانید به طیفتیرهتر گرایش پیدا کند.
تاجایی که میتوانید از رنگ مشکیسیر دوری کنید
رنگمشکیسیر یا مشکلی پرکلاغی که تیرهترین طیف این رنگ است و در دنیای طراحی دیجیتال با کد 000000# شناخته میشود از آن دسته رنگهایی است که جذابیت زیادی دارد اما این رنگ تحت تأثیر سایر رنگها قرار میگیرد و رنگ اصلی خود را از دست میدهد. برای روشنتر شدن این موضوع اجازه دهید مثالی در دنیای واقعی بزنیم. همانطور که حتماً شما هم دیدهاید رنگ پرهای کلاغ کاملاً مشکی است اما وقتی به پرهای کلاغ نگاه میکنیم طیفی از رنگ آبی یا بنفش را هم در پرهای این پرنده میبینیم.
به همین دلیل در طراحی وبسایت نیز بهتر است از رنگ مشکیسیر دوری کنید و اگر اصرار به استفاده از این رنگ دارید، از ترکیبی از طیفهای مختلف رنگ مشکلی در صفحه مورد نظر خود کمک بگیرید. این نوع طراحی به درستی در سایت طرفداری رعایت شده است .برای نمونه پسزمینه را مشکی انتخاب کنید و سایر قسمتها را با رنگهای خاکستری و دیگر طیفها روشنتر رنگ مشکی طراحی نمایید.
سخنپایانی
اگر از ابتدای این مطلب با ما همراه بوده باشید حتماً متوجه شدهاید که هدف اصلی از توضیحاتی که دادیم ارتقا میزان خوانابودن مطالب وبسایت است. با این حساب هر صفحهای که طراحی میکنید ابتدا به خوانا بودن نوشتههای این صفحه و ترکیب رنگهایی که برای متن و پسزمینه انتخاب کردهاید دقت نمایید. به شما قول میدهیم رعایت این نکتهها باعث خواناتر شدن مطالب و افزایش بازدید صفحههای وبسایت خواهد شد.
طراحی وب سایت کودک | طراحی سایت کودکان | ساخت سایت کودک
امروزه اهمیت طراحی وب سایت کودک با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علاقه کودکان به کار با تلفنهای همراه هوشمند و استفاده از فضای اینترنت بیشتر از هر زمان دیگری می باشد.
همانطور که میدانید فضای اینترنت حاوی مطالب نامناسب زیادی برای کودکان می باشد پس ما نیاز داریم که فضایی امن را در اینترنت برای کودکان ایجاد کنیم.
با طراحی وب سایت کودک هم میتوانیم فضای امن و شاد را در بستر اینترنت برای کودکان ایجاد کنید و هم میتوانیم با استفاده از مطالب آموزشی سطح دانش کودکان را افزایش دهیم.
جالب است بدانید که اینگونه سایت ها فقط برای استفاده کودکان نیست و بزرگسالان و والدین هم میتوانند از مقالات آموزشی مربوط به کودکان استفاده کنند و اطلاعات خود را افزایش دهند.
نکته مهمی که در طراحی وب سایت کودک باید رعایت کنیم استفاده از رنگ بندی های مناسب و شاد و مناسب برای رده های سنی کودکان در ساخت سایت کودک می باشد که رعایت این نکته می تواند تاثیر زیادی در جذب کودکان داشته باشد.
ویژگی های طراحی سایت کودکان
در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که توسط کارشناسان وب داران در ساخت سایت کودک مورد استفاده قرار میگیرد:
- طراحی گرافیکی سایت
از آنجا که اکثر مخاطبان این سایت کودکان هستند استفاده از طرح های گرافیکی جذاب و همچنین استفاده از رنگ بندی های شاد و مناسب رده سنی کودکان ضروری می باشد.
تیم ما می تواند به شما در این زمینه ها کمک کند.
- کتابخانه کودکان
در این بخش شما می توانید انواع کتاب های مربوط به کودکان را با توجه به رده سنی آن ها و دسته بندی مناسب قرار دهید.
- مقالات در مورد بیماریهای کودکان
شما می توانید این بخش مخصوص والدین و بزرگسالان طراحی کنید و در آن مقالات آموزشی را در رابطه با بیماریهای کودکان قرار دهید تا بتوانید سطح دانش والدین را در این زمینه ها افزایش دهید.
- فایل های صوتی
شما می توانید در این بخش از سایت قابل فایل های صوتی مربوط به کودکان را قرار دهید از جمله شعر ، داستان ، آموزش زبان و …
قسمت های مورد نیاز برای طراحی وب سایت کودک
- قسمت مقالات آموزشی
شما می توانید در این قسمت از سایت مقالات آموزشی در رابطه با کودکان را قرار دهید تا سطح سواد و دانش والدین در این زمینه را افزایش دهید و همچنین می توانید پاسخگوی سوالات آن ها باشید.
البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در این قسمت می توانید مقالات آموزشی مناسب کودکان را هم قرار دهید.
- قسمت سرگرمی
مطمئناً این قسمت از سایت میتواند جذاب ترین قسمت برای کودکان باشد.
شما می توانید در این قسمت از بازی های مخصوص کودکان استفاده کنید و همچنین می توانید از آموزش نقاشی ، شعر ، کاردستی و …. برای کودکان استفاده کنید.
- فروشگاه
شما می توانید در این قسمت از سایت یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید و محصولات مربوط به کودکان اعم از پوشاک ، اسباب بازی ، سی دی های آموزشی و …. را به صورت آنلاین به فروش بگذارید.